Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017

Εξεταστική για την Υγεία: Επιστολή Λοβέρδου για το εξώδικο Βγενόπουλου

Προς τον πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής
«Εάν ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας είχε την δυνατότητα να υπαγορεύει νομοθετικές ρυθμίσεις στον τότε υπουργό Υγείας δεν θα είχε καμία ανάγκη να κάνει χρήση εξωδίκων δηλώσεων», αναφέρει ο πρώην υπουργός.....
 
Στις αναφορές του προέδρου της Εξεταστικής Επιτροπής για την Υγεία, Αντώνη Μπαλωμενάκη, για το θέμα του Ερρίκος Ντυνάν και τον Ανδρέα Βγενόπουλο, απάντησε με επιστολή του ο Ανδρέας Λοβέρδος. 

«Είναι απορίας άξιο πως τολμήσατε να ισχυρισθείτε πως ο επιχειρηματίας Βγενόπουλος υποδείκνυε τροπολογίες στο υπουργείο Υγείας κατά την περίοδο που εγώ ήμουν Υπουργός. Προφανώς σας διαφεύγει επίσης,  ότι εάν ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας είχε την δυνατότητα να υπαγορεύει νομοθετικές ρυθμίσεις στον τότε υπουργό Υγείας δεν θα είχε καμία ανάγκη να κάνει χρήση εξωδίκων δηλώσεων», αναφέρει μεταξύ άλλων στην επιστολή του προς τον πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής, ο Ανδρέας Λοβέρδος. 


Η επιστολή του Ανδρέα Λοβέρδου 


Προς

τον Πρόεδρο της Εξεταστικής Επιτροπής για τη Διερεύνηση Σκανδάλων στον χώρο της Υγείας κατά τα έτη 1997-2014. κ .Αντώνη Μπαλωμενάκη


Αθήνα, 20 Ιουλίου 2017 

Κύριε Πρόεδρε,

Κατά την κατάθεσή μου στην Εξεταστική Επιτροπή της 18ης Ιουλίου  2017, ο βουλευτής της πλειοψηφίας κ. Χαρίλαος Τζαμακλής με ρώτησε αν η τροπολογία για το Ερρίκος Ντυνάν που ψηφίστηκε στις 22 Μαρτίου του 2012 είχε τύχει προετοιμασίας σε προγενέστερο χρόνο. Στη σελ. 473 των πρακτικών της ανωτέρω συνεδρίασης, κατά τη διάρκεια της σχετικής συζήτησης, δήλωσα επί λέξει πως "διατηρείται η υποχρέωσή μου και όταν φύγω από εδώ, όταν εντοπίσω τέτοιο έγγραφο θα σας το αποστείλω αμέσως". 

Η πηγή του συναδέλφου που μου έθεσε την ερώτηση και την οποία μου υπέδειξε κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης δεν έδινε τις απαραίτητες πληροφορίες. Αντιθέτως το δεύτερο site που ο συνάδελφος  ανέφερε σε μένα και τους συνεργάτες μου μετά τη λήξη της συνεδρίασης, μας έδωσε τη δυνατότητα να ανατρέξουμε στον Ιούλιο του 2011 και στη συνεδρίαση της 12ης Ιουλίου 2011 της Επιτροπής  Κοινωνικών Υποθέσεων της Βουλής, στο τέλος της οποίας διένειμα (διευκρινίζοντας πως δεν καταθέτω) κείμενο σχεδίου τροπολογίας για πώληση, μίσθωση, χρηματοδοτική μίσθωση, εν γένει εκμετάλλευση κλπ του Ερρίκος Ντυνάν, ζητώντας από Βουλευτές και κόμματα να καταθέσουν τις απόψεις τους. Τη συνεδρίαση αυτή ούτε εγώ ούτε άλλος Βουλευτής της Εξεταστικής είχε έως εκείνη τη στιγμή αναφέρει στις συνεδριάσεις της.

Επισημαίνω τα εξής:

Α.Το σχέδιο τροπολογίας επέδωσαν στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου κ.Ν.Πολύζο, οι κύριοι Μαρτίνης και Στεργίου την 8η Ιουλίου 2011 (βλ. σχετικό 

1). Συνεπώς, πέραν των όσων απέδειξα στην Εξεταστική Επιτροπή, ο κ.Μαρτίνης ζητούσε την ψήφιση μιας τέτοιας τροπολογίας και με τον κ.Στεργίου μου απέστειλαν και σχετικό σχέδιο.

Β. Το σχέδιο τροπολογίας διένειμα προς ενημέρωση  στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων την 12η Ιουλίου 2011 (βλ. σχετικό 2). 

Γ. Παρ' ότι ζήτησα τις απόψεις Βουλευτών και κομμάτων για το σχέδιο τροπολογίας (βλ.σχετικό 3) και λίγες μέρες μετά έγινε ειδική συνεδρίαση της Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων  για το θέμα "Ερρίκος Ντυνάν" ουδείς κατέθεσε γραπτά ή προφορικά τις σχετικές απόψεις του.

Δ. Συνεπώς, η σχετική εξώδικος δήλωση-διαμαρτυρία Βγενοπούλου ( κλινικές ΜΗΤΕΡΑ και ΛΗΤΩ) επικαλούνταν τη δημοσιογραφική κάλυψή της  κατά τα ανωτέρω προηγηθείσας διανομής του σχεδίου τροπολογίας.

Ε. Και σε αυτή την περίπτωση ακολούθησα τους κανόνες της διαφάνειας, με τρόπο εξαντλητικό. Οι συνεδριάσεις της Επιτροπής Κοινωνικών  Υποθέσεων για το Ερρίκος Ντυνάν δεν ήταν τελικά επτά, αλλά οκτώ, προστιθεμένης και αυτής της 12ης Ιουλίου 2011. Το ότι στη συγκεκριμένη συνεδρίαση  δεν έγινε συζήτηση, εξηγεί το γεγονός πως μετά από έξι χρόνια δεν την θυμόμουν. Άλλωστε, το επιπρόσθετο γεγονός ότι η συνεδρίαση αυτή είχε δύο άλλα ζητήματα ως θέματα ημερήσιας διάταξης κι όχι το Ερρίκος Ντυνάν , εξηγεί γιατί και κανένας άλλος Βουλευτής δεν την είχε εντοπίσει. Τελικά και αυτή η όγδοη συνεδρίαση αλλά και οι υπόλοιπες επτά αναφέρθηκαν και αξιοποιήθηκαν από εμένα στην Εξεταστική Επιτροπή.

ΣΤ. Οφείλω ως τελευταίο σημείο να αναφέρω, πως δεν  μου προκάλεσε την παραμικρή εντύπωση η δική σας, κύριε Πρόεδρε, απαράδεκτη και μεροληπτική συμπεριφορά, όταν για το προκείμενο σπεύσατε να πείτε: "Ή θα διέρρευσε, λοιπόν, από το Υπουργείο σας, που δεν μπορείτε να το ξέρετε, ή θα ενδιαφερόταν εκείνος ο οποίος το προέβαλε, διότι είναι αποδεδειγμένο ότι ενδιαφερόταν να βάλει χέρι στο "Ντυνάν" ο Βγενόπουλος. Το ξέρουμε όλοι. Και με τον τρόπο αυτό είτε σας υποδείκνυε, είτε υπαγόρευε - επιμένω στη λέξη - αυτή την τροπολογία" (σελ 459 συνεδρίασης 18ης Ιουλίου 2017).


Κύριε Πρόεδρε, κατ' αρχάς, σας διαφεύγει, παρά το σαφές περιεχόμενο του συγκεκριμένου εγγράφου, ότι το εξώδικο Βγενόπουλου είχε καταγγελτικό και αντιδικιακό απέναντί μου χαρακτήρα για την πρωτοβουλία μου να διανείμω το σχέδιο τροπολογίας στη Βουλή και επιδίωκε να μην συμπεριλάβω πλην της πώλησης και τις άλλες μορφές δυνατοτήτων αξιοποίησης του ΕΝ (βλ. εξώδικο Βγενόπουλου, που αναζήτησα από την Γενική Διεύθυνση του νοσοκομείου "Υγεία" χθες, την 19η Ιουλίου 21011). Πράγμα που φυσικά δεν έκανα, διότι δεν το θεωρούσα σωστό, και ως Υπουργός εγώ και μόνο εγώ αποφάσιζα, όταν εισηγήθηκα την τελική τροπολογία στη Βουλή, τον Μάρτιο του 2012, που σημειωτέον δεν περιελάμβανε πολλές από τις προτάσεις Μαρτίνη-Στεργίου. 

Μετά από αυτά κ. Πρόεδρε είναι απορίας άξιο πως τολμήσατε να ισχυρισθείτε πως ο επιχειρηματίας Βγενόπουλος υποδείκνυε τροπολογίες στο υπουργείο Υγείας κατά την περίοδο που εγώ ήμουν Υπουργός. Προφανώς σας διαφεύγει επίσης,  ότι εάν ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας είχε την δυνατότητα να υπαγορεύει νομοθετικές ρυθμίσεις στον τότε υπουργό Υγείας δεν θα είχε καμμία ανάγκη να κάνει χρήση εξωδίκων δηλώσεων. Αν δε πραγματικά νομίζετε ότι η διαπλοκή γίνεται με εξώδικα, τότε τίθεται ζήτημα αβυσσαλέας αφέλειας. Αν πάλι δεν τίθεται θέμα αφέλειας, τότε εγείρονται ζητήματα τουλάχιστον θρασύτητας, γιατί καθ’ υποτροπή και κατ’ εξακολούθηση εμμένετε σε ανυπόστατες αιτιάσεις εναντίον μου, εν γνώσει της αναληθείας τους.

Να έχετε, τέλος, υπ’ όψιν  σας, ότι η διαφάνεια λειτουργεί υπέρ όσων δεν την φοβούνται. Και βοηθά την αναζήτηση της αλήθειας, που τόσο πολύ φοβείστε εσείς. Και σε ό,τι με αφορά, ο σεβασμός στη διαφάνεια που ως υπουργός επέδειξα μου επέτρεψε να απαντήσω με τρόπο ευθύ, σαφή, κατηγορηματικό και αξιόπιστο στο συγκεκριμένο ερώτημα, όπως και σε όλα τα υπόλοιπα που μου τέθηκαν στην Επιτροπή σας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου